Monday, July 23, 2012

My Perfect 8 plus 1




Click here if you have concern about your religion.

Assalamualaikum and Selamat Menyambut Ramadhan

Tak cukup dengan takut sebarnya ajaran Islam Syiah, Jesus is also coming into town. Be very careful people. Dengan siapa korang bergaul. Dengan siapa korang berkawan. Ingat pesan mak, " Jangan duk sembang sangat dengan orang tak kenal. " Right? Read Qur'an. Berkawan lah dengan orang yang mendekatkan diri korang dengan Islam. Selalu pergi jemaah dekat masjid. Buat member dengan tok imam. Pergi ceramah agama. Who knows? Dekat situ boleh jumpa jodoh kan. Eheh.

Hence the introduction. As the title goes. This is just a daily rant. A very simple one. A very heart-worth one. A short one. A long one. Who cares. One thing. Dah jawab salam atas tu? Kalau belum, jawablah.

A friend of mine ask me once, (edited)

" Kenapa taknak perempuan yang muslimah gitu ? "


I answer,

" Aku tak cari yang muslimah. Aku cari yang nak aku bimbing dia. "


Seriously. Tak ada orang sempurna. Walau-bagai-mana sekali pun, mesti ada jugak cacat cela tang memana. Kalau ada orang tu kata dia sempurna, well he must be Firaun. Sedangkan shaitan pun terkencing dengar Firaun mengaku Tuhan.

" Tak takut Allah ke brade? Gua pun takut. Kalo tak takde nak hasut korang ni. Perintah Beliau der. " kata shaitan dalam imaginasi aku.

So who are you to be Firaun?

So, i don't really mind if she doesn't really know much about agama and all. As long dia letak ego dia jauh-jauh and ready untuk belajar something yang baru. Well, aku pun bukan reti sangat pun. Alif ba ta pun tersekat-sekat lagi. Inshaallah ada rezeki, boleh improve lagi. So, kalau dia nak improve bersama-sama aku. Ain't that awesome?

halaal


Subhanallah. Subhanallah.

Well. Like i said. There's not much to say. Aku pun dah jadi tak reti nak menulis blog ni. Aku reti update status je lebih. Daripada korang baca menatang ni baik korang berzikir ke apa kan. Harini hari Isnin dalam kalendar laptop aku. Not sure tempat korang hari apa. Or tarikh apa.

Zikir Isnin : La hawla wala quwwata illa billah 'ali ul 'azeem (1000x)

Tak dapat buat seribu. 10 kali pun dah cukup. Tapi alang-alang dah buat sepuluh. Gandakan lah jadi 20. Eh macam sikit je. 50 lah. See? Tak susah pun. Tak perlu tengok berapa banyak steps kena ambil, just take the first step. Inshaallah.

Aku dah start mengarut. Tapi bagi korang yang still baca. The perfect 10 minus 1 reduce my ego to 9 which lead me to think, it's okay to be imperfect. It's okay to lead an imperfect life. Dan tak apa kalau ada bidadari yang tak sempurna selagi dia sempurnakan aku.

I wanna hear the sound my future wife made walking around in telekung. Comel.

Perfect 8 plus 1 leaves me another box to fill because eventually, Allah always be number one. Tak kira cinta mana sekali pun korang dengan orang tu, she or he could never be your 10. Allah is 10. Allah 'Azza wa Jalla. The extra one to complete my half of deen. The extra one for me to take all her father's responsibilities and on my shoulder. The extra one for me to be one to protect, service, love her. The extra one for me to help her to get into Jannah. The Garden. Inshaallah.

Aku tak kisah kalau dia cuma 8. Aku bersyukur kalau dia 9. Aku takut kalau dia 10.


Al-Musawwir

The Fashioner, The One who forms His creatures in different pictures.


cc:tumblr drcinta




If the person made u scare of Allah, love Allah, remind of death, all at the same time,
reminds you the reward of Jannah. Marry her.

1 comment: