Monday, January 30, 2012

That Biggest Mistakes : Study.

Hello oppa unnie hyung dan seangkatan.

meet, The Geeks in The Pink

Rasanya macam laju je 2011 pergi. Dulu masa aku Form 1. Takpun 2. Nahh, who gives a shit right? Dulu masa kecil aku selalu rasa macam nanti bila aku dah umur 18 hingga 20, mesti life aku best gila. Bebas gila. Boleh main game siang malam. Tengok AJL preparation pagi petang. Makan suka hati. Boleh lepak tengok bola dekat mamak dengan kawan-kawan setiap hujung minggu. But as the orang kafir selalu cakap, God works in a mysterious way. Aku tak rasa macam remaja pun. Tak rasa happy-huh-huf-hum selalu. Selalunya, kepala mesti pening. Nak kena fikir benda tu, benda ni. Nak kena buat benda tu, benda ni. Oh duniawi.

Little did i know, tiba-tiba je dah 2012. Tiba-tiba duit keluar masuk aku nak kena manage. Tiba-tiba aku dah tak boleh nak ponteng kelas. Tiba-tiba aku jadi rajin(ehem). Tiba-tiba kalau aku tak shave seminggu misai bukan main lebat. Ketiak? Well. Lelaki yang macho mesti kena ada ciri-ciri lelaki kan. Anyway. Back to my main point of this entry. Someone-someone cakap dekat aku :


" Belajar rajin-rajin bukan dapat jadi Agong pun. "

And. It made me laugh. Of course 'no' you stupid anjing. Nak jadi Agong aku kena la jadi anak Sultan. Lagipun buat apa aku nak jadi Agong. Aku tak nak jadi Agong. Aku nak buat apa yang mak ayah aku suruh je. Diorang suruh aku belajar rajin. Tak ke lelaki tak kira sebelum dan selepas nikah, always and selalu-lalu wajib taat kepada kedua ibu-bapanya? Oh you're a moron. Kalau perempuan lain kira la. Lepas dah nikah then suami cakap :

" No woman. You kena duk rumah jaga anak. Biar la you bongok camane pun. "

Then dia wajib ikut cakap suami dia. *Le me right? Tapi aku dah lari tajuk. No dude, aku memang nak belajar rajin. Kalau korang tak nak belajar macam aku then that's alright. Aku tak cakap aku betul, tak cakap kau salah pun. Sebab korang memang genius. Tak perlu belek buku siang malam pagi buta dapat score kaw-kaw confirm. Well, kalau korang belajar untuk setakat dapat A then tak apa la. Tapi aku memang nak belajar. Memang nak tahu. Korang pun mesti ada rasa macam apa yang korang belajar sekarang ni bullshit kan. Korang belajar law, habistu dulu yang perah otak hafal Probability Distribution gila apa kan? Korang Band 5 MUET, ambil BEL lagi time degree. What the carrot eh? Tak boleh ke sebelum diorang wajibkan korang ambil course tu, diorang buat terus exam. Check siapa yang memang still kureng English ni. Then tak perlu la nak habiskan masa pergi ke kelas yang memang korang taknak pergi. Macam mengajar tukang masak memasak. Buang masa.



" Kau skema sial. "

Oh yes. Memang aku skema. Skema sebab nak result best. Skema sebab nak dapat kerja best. Bini best. Siapa tak nak kan? Oh lupa. Aku ada tiga fasa. Kecik dulu skema gila. Then buas gila. Sekarang skema balik tapi skema berpatutan. Skema yang ikut timing. Dah ada homework kena la buat. Bila buat tu, kena la buat dengan excellent. Biarlah markah tak excellent mana sangat pun. At least kerja siap, puas hati. Puas hati sebab dapat buat benda yang korang tak pernah percaya korang boleh buat.

Korang dapat satu assignment yang susah gila khinzir, lecturer pula tak tolong, semua nak kena buat research sendiri. Ha ni sejak SOPA buat hal ni, mana nak cari wikipedia lagi kalau bukan library kan? Well, apa kata korang tanya je lecturer korang tu. Diorang bukan buat apa sangat pun time working hour 8-5(macam la aku tahu apa diorang buat). Korang sendiri pun tak tahu apa nak tanya? Lagi senang. Tanya la lecturer korang tu apa yang patut korang tanya. Apa yang patut korang tahu. Apa yang patut korang buat. Diorang jual mahal then kipas-kipas la sikit. Tak susah pun. Ego korang tu saja yang tinggi. Well, ego is just a biatch loser. So fuck her.

Yes you are, indeed

Actually ada banyak lagi tapi ni je yang aku ingat setakat ni. Nanti bila ingat,aku tulis dalam handphone, then aku buat entry sambungan. Dan sebenarnya bukan aku yang dengar pun. Orang cerita dekat aku. Takpun aku buat muka tak malu pasang telinga. Takpun aku memang betul-betul kena. Takpun aku sendiri yang cakap. You'll never know(haha).

Azam 2012? Aku tak pernah terfikir pasal azam dah sejak... lama dah. Bodoh kalau kita cuma pasang azam for something really big only once every year. Kenapa tak ambil buku nota kecil, tulis azam-azam yang korang terfikirkan setiap hari. Tak perlu a big super miraculous azam pun tak apa. Takat : "Harini aku nak start buka Ugly Mirror setiap hari kalau boleh" .. pun dah kira okay apa? Kbai.

3 comments:

  1. oh jangan la suami aku nanti cakap camtu kat aku.

    okay aku nak sibuk jugak. sem satu aku kena amik maths tapi aku budak bio. and aku rasa itu sangat faktab.

    okbai.

    ReplyDelete
  2. betul2x. tak payah nak berazam sgt la. bukannya dapat. :(

    ReplyDelete
  3. ambik buku rebus jew.. p/s xikhlas hehe

    ReplyDelete